VOOR EEN AFSPRAAK BEL 0485 – 585 111
Autoschade en wat nu? Het allerbelangrijkste is dat u een Europees Schadeformulier invult en aan de voorzijde ondertekent door alle betrokken partijen. De achterkant van het formulier dient u naderhand zelf in te vullen en te onderteken. Hierbij kunnen wij u uiteraard van dienst zijn. Verzekeringsmaatschappijen nemen namelijk alleen schades in behandeling na ontvangst van een volledig ingevuld schadeformulier.
Optisch, optimale schadereparaties brengen vaak hoge kosten met zich mee. In sommige gevallen is het echter wenselijk om een verantwoorde reparatie uit te voeren tegen lagere kosten. Dit kan bijvoorbeeld zijn omdat u de schade zelf moet bekostigen of omdat de auto economisch total loss is (d.w.z. dat de een reparatie technisch verantwoord is, maar dat de schade groter is dan de dagwaarde = restwaarde van de auto). In deze gevallen kan het interessant zijn terug te vallen op alternatieve reparatiemethoden.
Voor meer informatie over een kostenindicatie en wat wij daarvoor van u nodig hebben klikt u hier.
ALTERNATIEVE REPARATIEMETHODEN

SPOT REPAIR (VANAF € 195,-)
Kleine krassen en deukjes met lakbeschadiging komen in aanmerking van een spot repair. De deukjes worden op conventionele manier herstelt en de reparatieplek wordt dan gedeeltelijk bijgespoten. Deze methode wordt veelal toegepast bij beschadigingen op bumperhoeken van auto´s.

UITDEUKEN ZONDER SPUITEN (VANAF € 50,-)
Kleine deukjes (max. ter grootte van een twee euromunt) zonder lakbeschadiging kunnen herstelt worden d.m.v. uitdeuken zonder spuiten. Als het deukje van binnenuit bereikt kan worden met speciaal gereedschap, dan wordt deze er met een speciale techniek uitgeduwd. Deze methode wordt veel toegepast bij hagelschades en parkeerdeukjes.


KUNSTSTOF REPARATIE
Kunststof reparatiemethoden maken het mogelijk schade aan bumpers en bekleding te repareren, zodat vervanging achterwege kan blijven. De keuze tussen repareren of vernieuwen zal altijd afhangen van de kostprijs van een nieuw deel en de montagetijd.